Sint Nicolaasstraat 7

6211 NL Maastricht

Bij niet urgente vragen

Stuurt u ons een e-consult

Praktische Informatie

Logo LRQA

Praktische Informatie

De praktijk is gevestigd op de 1 verdieping in een multifunctioneel pand. Er is een lift aanwezig.

Helaas hebben wij gezien de drukte in de praktijk en de huidige personele onderbezetting moeten besluiten tot een gedeeltelijke patiëntenstop.

Dit betekent dat wij op dit moment geen nieuwe patiënten aan kunnen nemen met uitzondering van:

  • Familieleden van reeds ingeschreven patiënten.
  • Patiënten die van buiten ons postcode gebied (6211-6218) verhuizen naar dit genoemde postcodegebied.

Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt. Tekst volgt.

Soms kan het prettig zijn om in uw thuisomgeving bepaalde metingen te verrichten, zodat u hiervoor niet steeds naar de praktijk hoeft te komen.  Thuismetingen van bijvoorbeeld uw bloeddruk of glucosewaarden kunt u dan makkelijk aan ons doorgeven. Onze huisartsenpraktijk biedt de mogelijkheid om de volgende soorten telemonitoring (thuis) te laten verrichten:

  • bloeddrukmeting: 24-uurs of meting enkele keren per dag
  • holter-ecg om de elektrische activiteit van het hart te meten
  • glucosemetingen
  • zuurstofsaturatie
  • gewicht
  • foto van bijvoorbeeld huiduitslag of het volgen van wondgenezing

Tijdens een consult met de huisarts zal samen met u bepaald worden of u in aanmerking komt voor een thuismeting.
 
Wilt u uw thuismetingen aan ons doorgeven? Dit kan via de telefoon aan de assistente of via het patiënten portaal. Mocht u nog geen account hebben, neem dan contact op met de praktijk.
 

Tekst volgt. 

Op de huisartsenpraktijk hebben we de mogelijkheid tot een aantal diagnostische onderzoeken:

  • ECG (hartfilmpje)
  • Echo Doppler bloedvatonderzoek
  • 24-uurs bloeddrukmeting
  • CRP-meting (aantonen/uitsluiten van een virale of bacteriële infectie)

Onze praktijk heeft in december 2019 het HaZo24-certificaat behaald. Dit betekent dat onze praktijk voldoet aan alle eisen, die gesteld zijn binnen HAZO-24 (keurmerk voor 24-uurs-huisartsenzorg in Nederland) en is getoetst door Lloyd’s Register.
.
De HAZO-24 stelt het beperken van risico’s voor de patiënt centraal en bundelt daarnaast wet- en regelgeving, wat ervoor zorgt dat de huisartsen werken volgens de norm van de beroepsgroep. Onder andere door middel van het melden van incidenten/klachten, wordt geborgd dat fouten niet opnieuw gebeuren en werkt de praktijk continu aan verbetering van zorg voor de patiënt.
Tijdens een intensief traject van ruim een half jaar hebben wij,  alle medewerkers, hard gewerkt om dit keurmerk binnen de praktijk vorm en inhoud te geven.  De wensen, mening en ervaringen van onze patiënten spelen hierbij in de toekomst een steeds grotere rol, want optimale zorg voor patiënten is waar het uiteindelijk allemaal om draait.

Heeft u het advies gekregen een medische verklaring bij de dokter te halen of bent u genoodzaakt uw reis te annuleren, dan adviseren wij u onderstaande tekst te lezen voor nadere informatie.

Medische verklaring annulering reis

U heeft gevraagd om een medische verklaring i.v.m. het annuleren van uw reis. Deze mag uw eigen huisarts niet afgeven. De reden hiervoor is dat wij als uw eigen huisarts geen objectief en onafhankelijk oordeel kunnen geven.

Ons advies is dat u zelf een brief schrijft aan het reisbureau, de reisorganisatie of uw verzekering met de reden van annuleren.

Mocht uw verzekering toch de medische informatie wensen, dan kunnen zij deze via hun medisch adviseur schriftelijk bij ons opvragen. In dat geval zullen wij een medisch rapport geven met feitelijke informatie, echter zonder advies of aanbeveling. Het is dan aan de medisch adviseur om met de informatie een oordeel te vormen of een advies te geven.


Afgegeven door

Toelichting bij de weigering van een behandelend arts om een ‘geneeskundige verklaring’ af te geven. U heeft van uw behandelend arts gehoord dat hij/zij geen ‘geneeskundige verklaring’ afgeeft. Uw arts heeft daarbij gehandeld op grond van de regels die de KNMG, de beroepsorganisatie voor artsen, heeft opgesteld.


In het kort een toelichting op deze regels

De KNMG heeft als standpunt dat een behandelend arts geen verklaringen afgeeft over een eigen patiënt, waarbij hij/zij een oordeel geeft over de (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen. Voorbeelden daarvan zijn: is iemand in staat te werken, een auto te besturen, naar school te gaan, goed voor de kinderen te zorgen, is terecht een geboekte reis geannuleerd of heeft iemand recht op een parkeervergunning of aangepaste woonruimte?

* Dergelijke verklaringen mogen alleen worden afgegeven door een onafhankelijke arts.

(dus niet de ‘eigen’ dokter). Zo’n arts kan een eigen beoordeling maken van uw situatie. Als dat nodig is, kan die arts, met uw toestemming, ook nog extra informatie opvragen bij uw behandelend arts(-en).


De twee belangrijkste redenen voor dit standpunt zijn

  1. De KNMG vindt het belangrijk dat de behandelend arts zich kan concentreren op uw behandeling en een goede vertrouwensrelatie met u kan opbouwen. Uw arts moet dan iet in allerlei belangenconflicten raken. Om dit te voorkomen moet er een scherpe grens zijn tussen de behandeling en het beoordelen of u voor bepaalde voorzieningen in aanmerking kunt komen. Op deze manier staat niets u in de weg om uw arts alle informatie te geven die noodzakelijk is voor uw behandelin
  2. Daarnaast is uw behandelend arts vaak niet op de hoogte van de criteria die worden gehanteerd voor het al dan niet toewijzen van bepaalde voorzieningen. Daardoor is het vaak niet mogelijk om een goed oordeel te geven. Het is ook in uw belang dat de arts die de geneeskundige verklaring afgeeft goed weet welke punten wel en niet van belang zijn bij de beoordeling


Wat kunt u nog meer doen?

  • U kunt navragen bij de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt of u niet kunt volstaan met een verklaring van uzelf over uw gezondheidstoestand, eventueel in de vorm van een in te vullen vragenlijst.
  • U kunt uw arts vragen om een afschrift van uw medisch dossier waarin bepaalde belangrijke feiten over uw gezondheidstoestand staan vermeld (bijvoorbeeld de uitslag van een looptest, de uitslag van een meting van uw gezichtsvermogen etc) en die toesturen aan de instantie die een geneeskundige verklaring vraagt.
  • U kunt zich voor de noodzakelijke beoordeling wenden tot een arts waarbij u niet onder behandeling staat. Deze kan met uw toestemming ook feitelijke informatie over uw gezondheidstoestand bij de behandelend arts opvragen en deze informatie bij zijn/haar beoordeling betrekken.

Wilt u meer nalezen: ga hier heen.

Translate »

Onze WebApp

Door onze WebApp heeft u altijd inzicht in uw eigen medische gegevens: bekijk bloeduitslagen en specialistenbrieven, lees wat uw huisarts u heeft geadviseerd. Daarnaast kunt u herhaalmedicatie bestellen, een afspraak plannen of om een e-mailconsult vragen.

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul met formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

  • Laboratoriumuitslagen (overzicht van metingen die uw zorgverlener met u heeft gedeeld)
  • Lichamelijk onderzoek (de diagnostische waarden: bloeddruk, lengte en gewicht)
  • Toegangslogboek (overzicht van wie er inzage heeft in uw medisch dossier)
  • Verslaglegging (per onderwerp de voorlopige conclusie en gemaakte afspraken (E&P regels)
  • Overgevoeligheden en bijzonderheden
  • Mijn documenten (in- en uitgaande correspondentie, bijvoorbeeld verwijsbrieven)
  • Actueel medicatieoverzicht

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Nog geen account?

Neem contact op met de doktersassistente of klik op de knop

Toch liever telefonisch?

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen. Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken. In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Call Now Button Ga naar de inhoud